شیر برقی آب چیست ؟

امروزه برای راه اندازی بسیار از صنایع از شیر برقی کمک گرفته می شود. شیرهای برقی برای کنترل جریانات مدنظر قرار می گیرند. این جریانات می توانند هوای فشرده، آب و … باشند. شیر برقی آب به عنوان یکی از شیرهای مهم در تجهیزات شناخته می شود و کارایی قابل توجهی دارد.

به طور کلی شیر برقی با استفاده از نیروی آهنربایی و الکتریکی نقش خود را ایفا می کند. به همین خاطر این شیرها را با نام شیر برقی می شناسند. شیرهای برقی با نقش آفرینی خود ثابت کردند که در تجهیزات و تولیدات مختلف کارایی زیادی دارند و قابلیت استفاده بهینه و کم هزینه را برای صنایع مختلف به وجود می آورند.

نحوه عملکرد شیرهای برقی آب

شیر برقی آب با یک سیم پیچ حول محور پیستون معرفی می شود. جریان الکتریکی باعث خواص مغناطیسی سلونوئید شده و همین موضوع عملکرد شیر های یاد شده  را فراهم می آورد. هسته درون شیرهای برقی به شکل خطی جا به جا می شود. در واقع شیرهای برقی آب تامین کننده حرکات خطی می باشند. این نوع شیر ها قادر است انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل نماید. در واقع ساختار داخلی شیر برقی به گونه ای است که انرژی الکتریکی اسباب حرکت خطی پیستون را به وجود می آورد. به همین خاطر از شیرهای برقی به عنوان دستگاه های الکترومکانیکی یاد می شود.

در این دستگاه ها همزمان دو نیروی مکانیکی و الکتریکی وجود دارد. شیر برقی به عنوان یک دستگاه الترومگنتیک نیز معرفی می شود. این نام گذاری عملکرد شیر برقی را به خوبی نشان می دهد. با این نام گذاری مشخص می شود که نیروی مغناطیسی و انرژی الکتریکی هر دو در عملکرد شیر برقی موثر هستند. از شیر برقی می توان برای کنترل سیالات همچون آب یا گاز بهره مند شد. کویل شیر برقی آب امکان کنترل و اعمال تغییرات را بر روی جریان های مختلف فراهم می آورد. این کویل نیز به نوبه خود تحت تاثیر جریان الکتریکی قرار می گیرد. با عبور جریان الکتریکی از کویل، شاهد به وجود آمدن میدان مغناطیسی خواهیم بود. میدان مغناطیسی ایجاد شده، حرکت مکانیکی هسته آهنی شیرهای برقی آب را فراهم می کند. این حرکت باز و بسته شدن مسیر جریان آب یا هوای فشرده را فراهم می نماید.

 

عملکرد شیر برقی آب

عملکرد شیر برقی آب

بیشتر بخوانیم 🔗 جک پنوماتیک

کنترل از راه دور با شیر برقی

امکان کنترل از راه دور نیز برای شیرهای برقی وجود دارد. این موضوع به عملکرد شیرهای برقی مربوط می گردد. همیشه شیرهای برقی در کنار تجهیزات و صنایع تولیدی دیده نمی شوند. گاهی اوقات وجود برخی از مسائل باعث جدایی شیرهای برقی از صنایع می گردد. شیر برقی آب به گونه ای طراحی و تولید می شود که امکان کنترل از راه دور را برای تجهیزات فراهم آورد. در واقع علیرغم فاصله زیاد، فرمان الکتریکی برای کنترل جریان صادر می شود. قطع و وصل شدن جریان طی فرمان الکتریکی ساطع شده از این شیر ها می تواند بین صفر تا 100 قرار داشته باشد.

کنترل از راه دور با شیر برقی آب

کنترل از راه دور با شیر برقی آب

انواع سلونوئید

ماشین های صنعتی و اتومات به چنین شیرهای مجهزی نیاز دارند. همان طور که می دانید شیر برقی را با نام سلونوئید ولو نیز می شناسند. به همین خاطر بیشتر افراد درباره نام سلونوئید بسیار کنجکاوی می کنند. از سلونوئیدها برای شروع کار شیرهای برقی آب استفاده می شود. این وسیله شرایط لازم برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی را فراهم می آورد. شرایط خطی شیر برقی با تکیه بر سلونوئیدها به وجود می آید. سلونوئیدها در مدل های مختلف کششی-فشار یا فشاری-کششی تولید می گردند.

شیر برقی آب فشار قوی

شیر برقی آب فشار قوی برای خطوط پرفشار تاسیسات آب و همینطور گاز و هوای فشرده استفاده می شود این شیرها برای فشار کاری 40، 50، 70 و 100 بار استفاده شده و در سایز های 4/1 و 2/1 اینچی طراحی می شوند. به طور کلی این مدل از شیرها در سبک های دیافراگمی و سوزنی و پیستونی طراحی شده اند.

همه شیرهای برقی آب دارای بوبین یا سیم پیچ هستند و همینطور شامل نیروی الکترونیکی برق بوده و به واسطه تولید میدان مغناطیسی به مکانیکی کار می کنند. این شیرها به صورتی طراحی شده اند که به واسطه یک فنر به اسپول وصل شده و برای بالا و پایین نگه داشت دیافراگم استفاده می شوند.

شیر برقی آب فشار قوی در دو صورت نرمال اوپن و نرمال کلوز دسته بندی می شود. در حالت نرمال اوپن مسیر برای آب باز است و زمانی که برق به بوبین انتقال یافت مسیر آب به واسطه دیافراگم بسته می شود. در وضعیت نرمال کلوز نیز دقیقاً عملیات به صورت برعکس انجام می شود.

شیر برقی آب عملکرد مستقیم نیز وجود دارد که کویل های به شکل مغناطیسی عمل می کنند و عملیات باز شدن شیر به صورت مستقیم محسوب می شود. در این شیرها از شافت برقی استفاده می شود و شافت بالا می آید و نشیمن گاه شیر بدون توجه به فشار خارجی عمل می کند و رویکرد خاص خود را دارد.

 

کاربرد شیر برقی آب

کاربرد شیر برقی آب

بیشتر بخوانیم 🔗 پنوماتیک

شیرهای برقی آب با عملکرد ساده قطع و وصل مورد استفاده قرار می گیرند. در واقع این شیرها در خطوط لوله کشی با دو حالت تعریف می گردند و از کاربرد و محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در تولیدات سنگین و عملکردهای پیچیده، استفاده از شیرهای برقی ساده چندان کارساز نیست. در تولیدات پیچیده و سنگین از شیرهای برقی آب معمولی استفاده نمی شود. این تولیدات سنگین مبتنی بر ورود هوای فشرده هستند. در واقع عملکرد آن  ها با هوای فشرده فراهم می شود. از این رو شیر برقی به کار رفته در آن ها نیز متفاوت خواهد بود. با وجود شیرهای برقی می توان سطح ایمنی در حین کار با گازهای مختلف و … را بالا برد.

فروش اینترنتی شیر برقی آب

طرح فروش اینترنتی شیر برقی آب به شما این امکان را می دهد که محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید. مثلاً شیر برقی آب دو راهی در سبک های نرمال باز و نرمال بسته عرضه می شوند و از نظر نوع شیشه و متریال به کار رفته مورد تایید هستند. توقف انرژی الکتریکی در این شیرها سبب می شود که شیر به صورت اتوماتیک به حالت نرمال باز گردد.

در فروش اینترنتی شیر برقی آب سه راهه نیز وجود دارد که دارای یک پورت مخصوص تخلیه آب داشته و معمولاً زمانی که فشار متناوب باشد استفاده می شود.
خرید اینترنتی شیر برقی آب بسیار آسان است، محصول مورد نظر را جستجو می کنید و تصویر محصول و مشخصات آن را مطالعه می کنید سپس محصول از نظر سطح کیفیت و سبک مورد بررسی قرار می گیرد و در نهایت درخواست خرید انجام می شود. دقت داشته باشید که شما در خرید اینترنتی درگیر هیچ میزان هزینه اضافی نیستید و ارسال به کل ایران صورت می گیرد بدون اینکه نیاز به حضور شما باشد.

 

بیشترین سوالات پرسش شده توسط کاربران :

شیر برقی آب چیست؟ شیر برقی یک شیر کنترل شده الکتریکی است. این شیر دارای یک سلونوئید است که یک سیم پیچ الکتریکی با یک هسته فرومغناطیسی متحرک (پیستون) در مرکز آن است. در حالت استراحت، پیستون یک روزنه کوچک را می بندد. جریان الکتریکی از طریق سیم پیچ یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند.
وظیفه اصلی شیر برقی چیست؟

 

شیرهای برقی واحدهای کنترلی هستند که در صورت قطع یا خاموش شدن برق، خاموش می شوند یا جریان سیال را امکان پذیر می کنند. محرک به شکل یک آهنربای الکتریکی است. هنگامی که انرژی می گیرد، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که یک پیستون یا آرمیچر محوری را در برابر عمل فنر می کشد.
وقتی یک شیر برقی خراب شود چه اتفاقی می افتد؟

 

خرابی سیم پیچ برقی می تواند ناشی از عوامل مختلفی باشد. اعمال ولتاژ نادرست به سیم پیچ باعث از کار افتادن آن می شود و ممکن است باعث سوختن سیم پیچ شود. نوسانات الکتریکی یا میخ های برق نیز ممکن است به سیم پیچ آسیب برساند.

شیر برقی آب تصفیه

شیر برقی آب تصفیه قطعه ای است که در دستگاه های تصفیه استفاده می شود اما در سایر دستگاه های برقی اعم از لباسشویی و ظرفشویی و یخچال های ساید بای ساید نیز دیده می شود. این محصول می تواند جریان ورود و خروج آب به دستگاه کنترل نماید و به طور کلی شرایط کاری این قطعه به صورتی است که اجازه ورودی آب بر اساس شرایط منبع تغذیه داده می شود و برای جلوگیری از هدر رفت آب مورد استفاده قرار می گیرد.

شیر برقی آب تصفیه دارای یک سیم پیچ مخصوص بوده که به واسطه جریان برق کار یا الکتریسیته کار می کند. این شیرها به طور کلی دارای دیافراگم هستند و همینطور یک اتصال جریان الکتریسیته دارند که برای رسیدن به سطح ولتاژ مناسب تنظیم می شود. اینطور که مشخص است ولتاژ برق به واسطه سیم پیچ عمل می کند و به دیافراگم اجازه باز شدن داده می شود.

شیر برقی آب دارای دو عدد سیم است و معمولاً برای آب شیرین کن های خانگی زیر سینکی استفاده می شود و رابطه مستقیمی بین پمپ دستگاه و سنسورهای فشار پایین و فشار بالا وجود دارد و عملکرد شیر بسیار سریع خواهد بود.

اگر به دستگاه های قدیمی نگاهی بیندازید از به جای شیر برقی آب از قطعه پلاستیکی استفاده می شود که به صورت مکانیکی عمل می کند اما دقت کافی نداشته و مشکلات زیادی به همراه داشت.

شیر برقی آب در تهران

فروشگاه کنترل پی اس آی در سال ( 1384 ) با ورود به عرصـه تهـیه و تامین تجهیزات پـنوماتیک کمک شـایانی به چـرخه صـنعت نموده و در این راسـتا همکاری های بسیار مفیدی با واحد های صنعتی کشور را داشته است .

کنترل پی اس آی از سال 1389 با ورود به عرصه تامین و توزیع تخصصی ایر اسپرینگ و محصولات مرتبط با آن نام خود را در صنعت کشور در این زمینه ثبت کرده و کارنامه قابل قبولی در این زمینه بدست آورده است.
تهیه و تامین تجهیزات پنوماتیک به خصوص ایر اسپرینگ متکی بر موجودی کالا بوده که باعث متمایز بودن فروشگاه کنترل پی اس آی می باشد.

 

به طور کلی شیر های برقی برای کنترل جریان های مختلف مانند هوای فشره، گاز، آب و … در انواع صنایع موجود مورد استفاده قرار می گیرند . این نوع شیر ها که از جمله آن ها شیر برقی آب می باشد با استفاده از نیروی الکتریکی اقدام به کنترل جریان مورد نظر می کنند که در متن مقاله به طور کامل به توضیح آن پرداخته شده است.

شیر برقی آب با یک سیم پیچ حول محور پیستون معرفی می شود. جریان الکتریکی باعث خواص مغناطیسی سلونوئید شده و همین موضوع عملکرد شیر های یاد شده  را فراهم می آورد، هسته درون شیرهای برقی به شکل خطی جا به جا می شود. در واقع شیرهای برقی آب تامین کننده حرکات خطی می باشند که در متن مقاله به طور کامل به توضیح این مورد پرداخته شده است .

سلونوئیدها از شرایط اتصال مستقیم به سایر اجزای شیر برقی آب برخوردار هستند. حوزه کاربردی شیر برقی آب بسیار وسیع و قابل تأمل است. بیشتر صنایع با دیدگاه تامین امنیت و ایمنی بالا از شیر برقی بهره مند می گردند که در متن مقاله به این موضوع اشاره شده است.